FAQ2018-02-11T14:47:38+00:00

Meest gestelde vragen

Kies hieronder uit de meeste gestelde vragen (FAQ). Kies uit de categorieën kopen, inwisselen of zakelijk.

Waar vind ik een printbare envelop voor mijn Baby-bon?2018-04-06T17:02:37+00:00

Wanneer je je Baby-bon per e-mail hebt besteld en uitgeprint kun je ook kosteloos een printbare envelop downloaden. Deze kun je dan gratis downloaden via ‘mijn account‘.

Wat is baby-bon?2017-10-30T15:41:03+00:00

Wat is baby-bon ?

De baby-bon is een online keuze cadeau. De baby-bon is een cadeaubon voorzien van een cadeauboncode en eventueel met een persoonlijke boodschap die per e-mail of post wordt verstuurd. De ontvanger kan online de babybon inwisselen en een keuze maken uit een breed assortiment van baby- en kinderwebwinkels met meer dan 100.000 verschillende artikelen. Deze kan in een luxe giftbox worden verzonden.

Welke verzendwijze zijn er ?2018-01-26T18:38:37+00:00

Welke verzendwijze zijn er ?

De verzendwijze is per e-mail, per post, rechtstreeks naar de ontvanger of naar uzelf. De baby-bon kan per e-mail worden uitgeprint met printbare envelop en persoonlijk worden overhandigd. Of deze kan in een luxe giftbox voor de geboorte van een jongen of meisje met  per post worden verstuurd! Er zijn géén verzendkosten.

Wat is de levertijd ?2016-11-23T14:46:50+00:00

Wat is de levertijd ?

Indien u deze per e-mail of per SMS heeft besteld dan wordt deze direct verstuurd. Bij verzending per post rekent TNT 24 – 48 uur als verzendtermijn binnen Nederland. In principe worden bonnen welke van maandag tot en met vrijdag worden besteld voor 15:00 uur ’s middags, nog diezelfde dag verzonden. In sommige gevallen worden ook later bestelde bonnen nog verzonden en in een enkel geval de dag erna. Houd rekening met een langere verzendtijd rondom (nationale) feestdagen. Je bon(nen) ophalen is niet mogelijk. Je ontvangt een standaard mailtje ter bevestiging van verzending.

Wat zijn de betaalmogelijkheden ?2017-10-30T15:43:47+00:00

Wat zijn de betaalmogelijkheden ?

De betaalmogelijkheden zijn voor de Baby-bon iDEAL, internet bankieren veilig betalen via uw eigen bank, Visa of Mastercard of via vooruitbetaling via bankoverschrijving (middels een digitale factuur). U kunt achteraf altijd nog een factuur aanvragen van uw bestelling via onze klantenservice.

Wat is de geldigheidsduur van een baby-bon ?2016-11-23T14:46:50+00:00

Wat is de geldigheidsduur van een baby-bon ?

Standaard is de geldigheidsduur van babybon twee jaar, zodat u ruimschoots de tijd heeft uw babybon in te wisselen.

Welke waarden zijn er mogelijk?2016-11-23T14:46:50+00:00

Welke waarden zijn er mogelijk ?

De waarden zijn: € 10, € 15, € 20, € 25, € 30, € 40, € 50, € 75 en € 100.

Wat zijn de verzendkosten ?2017-10-30T15:53:45+00:00

Wat zijn de verzendkosten ?

Als je een Baby-bon per e-mail of post besteld dan zijn er géén verzendkosten. Alleen voor de luxe verpakking geldt een meerprijs van €1,00 p. st. Deze meerprijzen zijn vrijgesteld van btw.

Bij het inwisselen van de babybon voor het versturen van producten kunnen de verzendkosten variëren per webwinkel.

Ik heb mijn babybon niet ontvangen.2016-11-23T14:46:50+00:00

Ik heb mijn baby-bon niet ontvangen.

Baby-bon niet ontvangen kan voorkomen. Soms kan het even duren voordat u de e-mail met daarin de babybon ontvangt. Controleer ook uw uw spam-filter, het kan dat de e-mail daarin terecht is gekomen. Verander in uw spam-filter het e-mailadres klantenservice@kadobon-online.nl in ‘toestaan’. Na het betalen treft u op de bedank-pagina tevens een link met daarin uw babybon zodat u deze eventueel direct kunt uitprinten.

Wat als de ontvanger de code wist van de baby-bon ?2016-11-23T14:46:50+00:00

Wat als de ontvanger de code wist van de baby-bon ?

Als de ontvanger de code wist van de baby-bon dan is dat géén probleem. Standaard wordt de baby-bon ook naar uw eigen e-mailadres verstuurd dus u heeft dan altijd een backup. U kunt altijd nog een verzoek sturen om de baby-bon nog een keer te laten versturen.

Waar kan ik mijn baby-bon inwisselen ?2017-10-30T15:52:14+00:00

Mijn baby-bon kan ik waar inwisselen ?

Op de vraag waar inwisselen. Baby-bon is in te wisselen bij een assortiment van verschillende baby- en kinderwebwinkels. Deze zijn samen goed zijn voor meer dan 100.000 verschillende produkten. Bekijk hier het assortiment.

Hoe kan ik een baby-bon inwisselen ?2017-10-30T15:55:50+00:00

Hoe kan ik een baby-bon inwisselen ?

Je baby-bon inwisselen is heel eenvoudig. Je maakt een keuze uit het assortiment van verschillende webwinkels. Je kiest een webwinkel uit vervolgens kies je een artikel uit en plaats uw bestelling in het winkelmandje en je klikt vervolgens op ‘bestellen’. Vervolgens vult u uw gegevens in kiest u als betaalmethode ‘kadobon-online’. Vervolgens geeft u uw cadeaubon code in. Hieronder staat een uitgebreide uitleg.

bullet_01 Ga naar één van de aangesloten deelnemers en kies het gewenste artikel uit. U gaat vervolgens   naar de online kassa en daar kiest u voor ‘afrekenen’.

bullet_02 Kies als betaalmethode ‘kadobon-online’ voer vervolgens de 12-cijferige kadoboncode in.

baby-bon inwisselen Stap 2

bullet_03 Klik op de knop “Kadobon toevoegen”. U kunt nog een kadoboncode toevoegen of het resterende bedrag bijbetalen via I-deal.

baby-bon inwisselen stap 3

bullet_04 Klik op de knop “Bestelling afronden”.

baby-bon inwisselen stap 4

bullet_05 De webwinkel verwerkt nu je gegevens en stuurt je het artikel toe.

Moet ik de baby-bon besteden in één keer ?2016-11-23T14:46:50+00:00

Moet ik de baby-bon besteden in één keer ?

Nee, de baby-bon besteden hoeft niet in één keer. Deze kan in delen worden besteed. Het restantbedrag blijft actief met dezelfde cadeauboncode. Het minimum restantbedrag is 1 euro en de geldigheidsduur blijft onveranderd.

Hoe weet ik hoeveel baby-bon tegoed er nog op staat?2017-10-30T16:13:33+00:00

Hoe weet ik hoeveel baby-bon tegoed er nog op staat?

Om te weten hoeveel baby-bon tegoed je hebt doe je het volgende. In de e-mail die u heeft ontvangen staat een link. Als u deze link aanklikt krijgt u uw baby-bon in een .pdf bestand te zien. Linksboven zal dan het saldo verschijnen hoeveel tegoed er nog op de kadobon staat. Of stuur een e-mail naar onze klantenservice.

Mag het bedrag van de bestelling hoger zijn dan de waarde van de baby-bon?2016-11-23T14:46:50+00:00

Mag het bedrag van de bestelling hoger zijn dan de waarde van de baby-bon?

De bestelling hoger dan de waarde van de Baby-bon is geen probleem. De waarde van de baby-bon wordt in mindering gebracht op het bedrag van de bestelling. Het resterende bedrag kunt u middels internetbankieren (iDEAL) zelf bijbetalen.

Mijn cadeauboncode wordt niet geaccepteerd.2017-10-30T16:12:48+00:00

Mijn cadeauboncode wordt niet geaccepteerd.

Belangrijk is dat u bij de door u gekozen webwinkel iets uitzoekt vervolgens het product kiest en u dan naar de kassa gaat om te gaan betalen. Bij de kassa kiest u voor de betaalmethode “kadobon-online” waar u vervolgens de cadeauboncode kunt invullen. Waarschijnlijk heeft u de kortingscode veld van de webwinkel gekozen en dat is niet juist.

Het kan ook zijn dat de cadeauboncode reeds is ingewisseld of dat de geldigheidsduur is verstreken. Neem dan contact op met de klantenservice.

Kan ik de baby-bon in het buitenland inwisselen?2016-11-23T14:46:50+00:00

Kan ik de baby-bon in het buitenland inwisselen?

Baby-bon kun je soms in het buitenland inwisselen. Sommige webshops versturen ook producten naar het butenland. Kijk hiervoor op de website van de desbetreffende webwinkel voor de mogelijkheden. Er worden dan wel extra verzendkosten in rekening gebracht.

Kan ik na een iDEAL betaling een factuur ontvangen ?2017-10-30T16:11:58+00:00

Kan ik na een iDEAL betaling een factuur ontvangen ?

Een factuur ontvangen dat kan. Stuur een e-mail met daarin uw bedrijfsgegevens en uw bestelling naar onze klantenservice.

Hoe gaat een zakelijke bestelling in zijn werk ?2017-10-30T16:03:08+00:00

Hoe gaat een zakelijke bestelling in zijn werk ?

Als je zakelijke een bestelling wilt plaatsen kies dan bij het afrekenen als betaalmethode “Directe bankoverschrijving (middels factuur)”. Je ontvangt dan van ons een factuur per e-mail. Vervolgens kun je het bedrag voldoen middels bankoverschrijving naar ABN-Amro bankrekeningnummer NL90ABNA0433256133 o.v.v. factuurnummer t.n.v. Stichting Kadobon Online derdengelden te Breda.

Hoe zit dat fiscaal cadeaubonnen ?2016-11-23T14:46:50+00:00

Hoe zit dat fiscaal cadeaubonnen ?

Fiscaal cadeaubonnen. Op de kadobon en op de luxe verpakking is geen BTW van toepassing. Met ingang van 1 januari 2007 is het bedrag van de geschenkenregeling verhoogd van € 35,- naar € 70,- . Dit houdt in dat u uw werknemers op jaarbasis tot € 70,- onbelast (zijnde niet als loon aangemerkt) kunt schenken. Het eindheffingstarief is verhoogd van 15% naar 20%. De kosten kunnen worden afgetrokken van de vennootschapsbelasting (mits BV).

Kan ik een persoonlijke boodschap meesturen ?2016-11-23T14:46:50+00:00

Kan ik een persoonlijke boodschap meesturen ?

Een persoonlijke boodschap meesturen dat kan! Door een persoonlijke boodschap mee te geven wordt u baby-bon nog persoonlijker!

Ik heb een babybon ontvangen maar ik kan de link niet openen.2016-11-23T14:46:50+00:00

Ik heb een baby-bon ontvangen maar ik kan de link niet openen.

Als u de link niet kan openen lees dan het volgende. In de e-mail die u heeft ontvangen zit een link. Om deze link te kunnen openen heeft u het programma acrobat-reader nodig. Het programma acrobat-reader kunt u gratis downloaden.

Hoe kan in een klacht indienen ?2016-11-23T14:46:50+00:00

Hoe kan in een klacht indienen ?

Als u dat wilt kunt u een klacht indienen. Neem dan contact op met onze klantenservice. Ook voor al uw andere vragen.